ריענון עמוק

האביב הוא עונת הריענון וההתחדשות. "הַנִּצָּנִים נִרְאוּ בָאָרֶץ, עֵת הַזָּמִיר הִגִּיעַ; וְקוֹל הַתּוֹר, נִשְׁמַע בְּאַרְצֵנוּ" (שיר השירים ב', י"ב). בהשראת הטבע, אנחנו מנקים ומסדרים את הבתים שלנו, מאחסנים את בגדי החורף ומוציאים את אלה של הקיץ. בפסח, חג האביב, עם ישראל מרעננן את הזיכרון הקולקטיבי שלו ומתחבר אליו מחדש. כפי שכתוב במשנה (פסחים 10:5):
בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם, שֶׁנֶּאֱמַר: "וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיוֹם הַהוּא לֵאמֹר: בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְיָ לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם" (שמות י"ג, ח').
העידן המקוון הביא עמו סוגים חדשים של ריענון. לחיצה על הסמל  לצד שדה הכתובת בדפדפן האינטרנט, או לחיצה על לחצן F5 בלוח המקשים, טוען מחדש את תוכן האתר ומעדכן את מה שאנו רואים על המסך. אבל זהו ריענון רדוד למדי; מרב התוכן שאנו רואים על המסך אוחסן בעבר במטמון של הדפדפן. לריענון עמוק יותר, ניתן ללחוץ על CTRL+F5. פעולה זו מרוקנת את המטמון ומורידה את כל התוכן מחדש.

מארי קונדו, בספרה רב המכר, "סוד הקסם היפני", ממליצה על גישת דומה בסידור הבית. יש להוציא כל פריט ופריט מאיפה שאוחסן, להחזיק אותו בידיים ולשאול, "האם זה מביא לי שמחה בלב?" אם התשובה אינה "כן!" נלהב, הפריט צריך ללכת.

כמה מן הרגעים המשמעותיים ביותר בחיינו הם אלה שבהם אנו מעמידים למבחן דומה את האמונות, הערכים או ההתנהגויות היקרים לנו ביותר. האם זה באמת מה שאני מאמין? מה שחשוב לי באמת? מה שאני רוצה באמת לעשות? או שמא אני חושב ומתנהג כך רק מתוך הרגל?

בחג אביב זה, אני מאחל לנו את האומץ לרוקן את המטמון ולהתרענן עמוקות.


חג שמח (ו-CTRL+F5)


תגובות